Thursday, January 31, 2013

Cum sa aveti un consum bun de carburant


Lichidul de racire nu se consuma in timpul unei functionari normale a masinii. Daca se afla la un nivel scazut in mod constant, s-ar putea sa fie o scurgere de lichid de racire. Mecanicul dv. poate sa verifice sistemul de racire pentru a gasi orice fel de scurgere. O gaura mica intr-un furtun din radiator sau o clema slabita poate costa foarte mult daca lichidul de racire se scurge si motorul se supraincalzeste.
 Pasi 
  1. Gasiti rezervorul lichidului de racire. Urmariti furtunul care iese din partea de sus a rezervorului - va va duce la rezervorul lichidului de racire. Este de obicei un recipient din plastic transparent cu indicatori de nivel plin si nivel scazut pe o parte.
  2. Deschideti capacul si puneti lichid de racire in rezervor, folosing o palnie pentru a nu varsa. Lichidul de racire este un amestec de jumatate antigel si jumatate apa. La nevoie este in regula sa puneti numai apa sau numai antigel. (La unele masini, este dificil sa vedeti indicatorul de nivel maxim de pe rezervorul lichidului de racire. Miscati masina in sus si in jos in timp ce va uitati pentru a vedea cat de plin este rezervorul.)
  3. Puneti capacul rezervorului la loc.
  4. Puneti lichid de racire si in radiator daca rezervorul era complet gol. Asigurati-va ca motorul este racit complet inainte de a deschide capacul radiatorului.
  5. Unele masini mai vechi nu au rezervor al lichidului de racire; in acest caz puneti lichidul de racire direct in radiator.
 Atentie  
  • Nu deschideti niciodata capacul radiatorului atunci cand motorul este cald. Radiatorul este presurizat si lichidul de racire s-ar putea revarsa si s-ar putea sa va opareasca.
  • Unele masini germane au rezervoare sub presiune. Asteptati ca motorul sa se raceasca inainte de a ridica capacul pentru a pune lichid de racire.
  • Nu lasati lichidul de racire acolo unde copiii sau animalele de casa ar putea da peste el. Are un miros dulce, dar este foarte toxic.

No comments:

Post a Comment